Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
16.03.2013 14:46 - ДЪРВО ЗА ОГРЕВ
Автор: krchernev Категория: Поезия   
Прочетен: 474 Коментари: 0 Гласове:
0



 

Изхвърлен дънер от януарската буря -

лежа си на пясъка, дъвча минало

и преброявам пореден пасаж…

Цяло ято мечти изпратил по океаните... но ме целуват

единствено на Кабакум вълните…

Кабакум бе - крайградският плаж…

 

И какво, че сънувам Малдивските острови и Калкута,

щом пак се събуждам невесело тук?...

Цяла зима чернея от мисли, мечти и от скука,

но лятото… лятото е картина разкошна -

с чувства, мирис и звук…

 

Тогава - като орхидеи разцъфват всички медузи.

В камънака се крият, по дъното лазят

захитрели попчета и каи…

А най-старият гларус - под чадъра на поредна илюзия -

ухажва настойчиво две руски момичета

и по своему се пазари…

 

То, лятото - няма ден и нощ под индиго - различни са.

Нахлува в деня ни разголено

още през май.

Извива тяло в захлас, предизвиква те да го пипнеш,

а блусът му -

разбива душата ти - сякаш напушена

с огромно количество мак…

 

Десетилетия вече лежа си така:

огромен, некрасив и напукан.

Опитваха да ме върнат обратно,

но явно им дотежах...

Да ме горят после искаха, но

бързо, бързо ме изгасиха вълните

и свикнаха с мен като с даденост,

като с грях…


            И когато октомври захвърли бастуна си и неистово

се втурне към прибоя на някакъв свой хоризонт,

до мен приляга най-сивият гларус, за да се скрие

от летящите мигове на безпощадното време…

А аз - не мога…

Защо?...            

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Красимир ЧЕРНЕВ

 



Тагове:   Чернев,   Варна,   поезия,   Красимир,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: krchernev
Категория: Поезия
Прочетен: 440028
Постинги: 323
Коментари: 86
Гласове: 377
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930